Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.espoch.edu.ec/handle/123456789/10047
Title: Planificación estratégica para la carrera de Finanzas, período 2018 -2022
Authors: Solis Villacrés, Jessica Paola
metadata.dc.contributor.advisor: Durán Pinos, Antonio
metadata.dc.contributor.miembrotribunal: Bravo Molina, Pedro Pablo
Keywords: CIENCIAS ECONÓMICAS Y ADMINISTRATIVAS;PLANIFICACIÓN;PLAN ESTRATÉGICO;FODA;ESTRATEGIAS;PRESUPUESTO
Issue Date: 13-Nov-2018
Publisher: Escuela Superior Politécnica de Chimborazo
Citation: Solis Villacrés, Jessica Paola. (2018). Planificación estratégica para la carrera de Finanzas, período 2018 -2022. Escuela Superior Politécnica de Chimborazo. Riobamba.
Series/Report no.: UDCTFADE;22T0480
Abstract: The present research work has as objective the planning for the finance career, period 2018 2022, in order to determine the strategies for decision-making and the development of the career. This project has been carried out through a constant process where the gathering of information, the observation and the criterion of experts. The technique had been allowed to apply to students, employees and workers, teachers and authorities by surveys. The organization of the information of the Finance career in accordance with the requirements of the methodological guide of the Planning Direction, resulting in the non-existence of a strategic career plan, in addition to the construction of the SWOT. That for the factors the results of the professional career, resulting in a low rate of graduation, the high percentages of occasional teachers and the lack of meeting with graduates; and for external factors, a situational analysis has been carried out that focuses on the current reality of zone 3. From the EFI and EFE matrices, it is possible to establish the determining factors of the success of the finance career, the management of the Strategies of the visionary strategies until 2022, the same ones that are directed to the best fulfilment of the mission and the vision of the career. It is recommended that the authorities of the Finance career be applied to the multi-year programming with the proposed projects and activities; it is maintained with the schedule established in order to comply with the citizenship.
Description: El presente trabajo de investigación tiene como objetivo elaborar la planificación estratégica para la carrera de Finanzas, período 2018 – 2022, con la finalidad de determinar las estrategias para la toma de decisiones y desarrollo de la carrera. Este proyecto se lo ha realizado mediante un proceso constante donde ha permitido la recolección de información, observación y el criterio de expertos, bajo la técnica de encuestas las mismas que se aplicaron a los estudiantes, empleados y trabajadores, docentes y autoridades; y la organización de la información de la carrera de Finanzas de acuerdo con los requerimientos de la guía metodológica de la Dirección de Planificación; dando como desenlace la inexistencia de un plan estratégico de la carrera, además ha permitido la construcción del FODA, donde para los factores internos se realizó el diagnóstico de la carrera, teniendo como resultado la baja tasa de titulación, altos porcentajes de docentes ocasionales e inexistencia de encuentro con graduados; y para los factores externos se realizó un análisis situacional enfocada a la realidad actual de la zona 3. A partir de las matrices EFI y EFE se ha podido establecer los factores determinantes del éxito que tiene la carrera de Finanzas, permitiendo la formulación de estrategias visionarias hasta el 2022, las mismas que son direccionadas para el mejor cumplimiento de la misión y visión de la carrera. Se recomienda a las autoridades de la carrera de Finanzas se aplique la programación plurianual con los proyectos y actividades propuestos, conjuntamente con el cronograma establecido con el fin de cumplir con cabalidad la planificación.
URI: http://dspace.espoch.edu.ec/handle/123456789/10047
Appears in Collections:Tesis Ingeniero en Finanzas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
22T0480.pdf3,41 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.