Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.espoch.edu.ec/handle/123456789/11329
Title: Plan de negocios para la Curtiembre “Zúñiga Hnos.”, Ambato, provincia de Tungurahua, periodo 2019-2021
Authors: Zúñiga Guadalupe, Michelle Carolina
metadata.dc.contributor.advisor: López Aguirre, José Fernando
metadata.dc.contributor.miembrotribunal: Arguello Erazo, Stalin Efrén
Keywords: CIENCIAS ECONÓMICAS Y ADMINISTRATIVAS;PLANIFICACIÓN;PLAN DE NEGOCIOS;GESTIÓN ADMINISTRATIVA;ESTUDIO DE MERCADO;AMBATO (CANTÓN)
Issue Date: 11-Apr-2019
Publisher: Escuela Superior Politécnica de Chimborazo
Citation: Zúñiga Guadalupe, Michelle Carolina. (2019). Plan de negocios para la Curtiembre “Zúñiga Hnos.”, Ambato, provincia de Tungurahua, periodo 2019-2021. Escuela Superior Politécnica de Chimborazo. Riobamba.
Series/Report no.: UDCTFADE;12T01284
Abstract: This research project is focused on the development of a business plan for Zúñiga Hnos Tannery., Ambato, province of Tungurahua, period 2019 -2021, which aims to improve the administrative and sales management of the company. An interview to the general manager was conducted for the research as well as surveys to the clients that helped to obtain real information about the current situation of the tannery. As a result, several weaknesses were found in the administration of the company, such as the lack of internal and external analysis (SWOT) of the same, lack of objectives and strategies. It was determined that having an empirical administration has caused the decrease in sales, for which it must have tools that help the improvement of the organization. The proposal is presented in a technical plan, administrative, production, marketing, advertising, market research, and finally the financial plan. It is recommended that Zúñiga Hnos., Tannery applies the proposal of the business plan that will help to promote the different areas of the same, it is also suggested that an analysis and study of the market is made periodically to attract new customers and improve their sales.
Description: El presente proyecto de investigación se enfoca en el desarrollo de un plan de negocios para la Curtiembre Zúñiga Hnos., Ambato, provincia de Tungurahua, periodo 2019 -2021 que tiene como finalidad mejorar la gestión administrativa y de ventas de la empresa. Para la investigación se realizó una entrevista dirigida al gerente general y encuestas dirigida a los clientes de la misma que ayudo para obtener información real sobre la situación actual de la curtiembre. Como resultado se encontró varias falencias en la administración de la empresa, como la falta de análisis interno y externo (FODA) de la misma, carencia de objetivos y estrategias .Se determinó que por tener una administración empírica ha provocado la disminución de las ventas, para lo cual se debe contar con herramientas que ayuden a la mejora de la organización. La propuesta se presenta en un plan técnico, administrativo, producción, marketing, publicidad, estudio de mercado, y por último el plan financiero. Se recomienda que la curtiembre Zúñiga hnos., aplique la propuesta del plan de negocios que ayudará a potenciar las diferentes áreas de la misma, que se realice un análisis y estudio del mercado periódicamente para atraer nuevos clientes y mejorar sus ventas.
URI: http://dspace.espoch.edu.ec/handle/123456789/11329
Appears in Collections:Tesis Ingeniero de Empresas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12T01284.pdf2,42 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.