Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.espoch.edu.ec/handle/123456789/11732
Title: Plan de comunicación integral para el Instituto Tecnológico Superior Stanford en la ciudad de Riobamba, provincia Chimborazo
Authors: Hernández Aynaguano, Alexandra Jacqueline
metadata.dc.contributor.advisor: Moyano Vallejo, Hernán Patricio
metadata.dc.contributor.miembrotribunal: Sánchez Lunavictoria, Jacqueline Carolina
Keywords: CIENCIAS ECONÓMICAS Y ADMINISTRATIVAS;MARKETING;PLAN DE COMUNICACIÓN;ESTRATEGIAS DE MARKETING;POSICIONAMIENTO;IMAGEN CORPORATIVA
Issue Date: 21-Jun-2019
Publisher: Escuela Superior Politécnica de Chimborazo
Citation: Hernández Aynaguano, Alexandra Jacqueline. (2019). Plan de comunicación integral para el Instituto Tecnológico Superior Stanford en la ciudad de Riobamba, provincia Chimborazo. Escuela Superior Politécnica de Chimborazo. Riobamba.
Series/Report no.: UDCTFADE;42T00520
Abstract: This degree work entitled Integral Communication Plan for the "STANFORD" Institute located in the city of Riobamba, Chimborazo province, aimed to improve the management of internal and external communication to increase the demand of students in the institute. The methodology used is based on the realization of surveys applied to all employees of the Stanford Institute and to the students of the third High School year , of the public schools of the city of Riobamba, besides the analysis of the current situation of the company was carried out. the elaboration of a SWOT matrix that allowed to know the strengths, opportunities, weaknesses and threats of the institute. It was determined that the Institute lacks marketing strategies, there is a negligent management of internal and external communication because it does not have an Integral Communication Plan giving way to the acceptance of the proposed hypothesis. The proposal is based on determining communication actions with the purpose of promoting the identity of the institution in order to strengthen the positioning of the corporate image through the establishment of internal and external communication strategies. It is recommended that the Institute implement the strategies proposed in order to achieve social recognition in the market and improve the management of internal and external communication using the most recognized means of communication.
Description: El presente trabajo de titulación titulado Plan de Comunicación Integral para el Instituto “STANFORD” ubicado en la ciudad de Riobamba, provincia de Chimborazo tuvo como objetivo mejorar la gestión de comunicación interna y externa para incrementar la demanda de estudiantes en el instituto. La metodología utilizada se basa en la realización de encuestas aplicadas a todos los colaboradores del instituto Stanford y a los estudiantes del tercer año de bachillerato de los colegios públicos de la ciudad de Riobamba, además se realizó el análisis de la situación actual de la empresa mediante la elaboración de una matriz FODA que permitió conocer las fortalezas, oportunidades, debilidades y amenazas del instituto. Se determinó que el Instituto carece de estrategias de marketing, existe una negligente gestión de la comunicación interna y no cuenta con un Plan de Comunicación Integral. La propuesta se basa en determinar acciones de comunicación con el propósito de promover la identidad de la institución para fortalecer el posicionamiento de la imagen corporativa esto mediante el planteamiento de estrategias de comunicación internas y externas. Se recomienda al Instituto la aplicación de las estrategias planteadas con el fin de lograr un reconocimiento social en el mercado y mejorar la gestión de comunicación interna y externa utilizando los medios de comunicación as reconocidos.
URI: http://dspace.espoch.edu.ec/handle/123456789/11732
Appears in Collections:Tesis Ingeniero en Marketing

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
42T00520.pdf3,29 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.