Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.espoch.edu.ec/handle/123456789/14047
Title: Plan estratégico para la Compañía Diseño & Construcciones Decor Hogar Comercializadora Cía. Ltda., 2019–2023
Authors: Hernández Paredes, Johnatan Oswaldo
metadata.dc.contributor.advisor: Arguello Mendoza, Carlos Patricio
metadata.dc.contributor.miembrotribunal: Granizo Paredes, Oscar Iván
Keywords: CIENCIAS ECONÓMICAS Y ADMINISTRATIVAS;PLANIFICACIÓN;PLAN ESTRATÉGICO;GESTIÓN;MEJORA CONTINUA;ESTRATEGIAS
Issue Date: 28-Jan-2020
Publisher: Escuela Superior Politécnica de Chimborazo
Citation: Hernández Paredes, Johnatan Oswaldo. (2020). Plan estratégico para la Compañía Diseño & Construcciones Decor Hogar Comercializadora Cía. Ltda., 2019–2023. Escuela Superior Politécnica de Chimborazo. Riobamba.
Series/Report no.: UDCTFADE;12T01344
Abstract: The purpose of this thesis was the Design of a Strategic Plan for the Design & Construction Company DECOR HOGAR, whose activity lies in the construction and sale of real estate. Taking as a starting point, the situation of the company that led to the lack of adequate strategic planning, which clearly defines the processes aimed at meeting the objectives and goals the company wishes to achieve. Therefore, an analysis and verification of the mission, vision, objectives, and goals were implemented to carry out the information gathering through the use and application of research techniques such as observation and survey. These were applied from the company's management as well as the workers and customers, who allowed collecting necessary data and thus be able to understand the real circumstances in which the company was. Within the fieldwork that was carried out, variables such as hierarchical structure, work culture, communication channels, training, customer satisfaction, product quality, service quality, focused on the sample size that for this work were obtained were examined — 399 clients as well as 13 workers who were the subject of the investigation. The result of the research was that the company does not have adequate strategic planning that serves as a reference or guide for the execution of processes and decision making. The Strategic Plan allows managing a proper simplified business plan in which the entire environment is analyzed, and the company is managed. To continually monitor the management carried out in the current strategic plan of the company to detect problematic times that may arise, and that may occur, allowing the administration to modify the strategies used.
Description: La presente tesis tuvo como finalidad el Diseño de un Plan Estratégico para la Compañía Diseño & construcciones DECOR HOGAR, cuya actividad radica en la construcción y venta de propiedades inmobiliarias. Tomando como punto de partida la situación de la compañía que condujo a la falta de una adecuada planificación estratégica que permita definir claramente los procesos encaminados al cumplimiento de los objetivos y metas que desea alcanzar la compañía. Por lo cual se efectuó un análisis y verificación de la misión, visión, objetivos y metas para así poder realizar el levantamiento de la información mediante la utilización y aplicación de las técnicas de investigación como la observación y encuesta, mismas que fueron aplicadas desde la gerencia de la compañía como también a los trabajadores y clientes, que permitieron recabar los datos necesarios y con ello poder entender las circunstancias reales en las que se encontraba la compañía. Dentro del trabajo de campo que se realizó se examinó variables como la estructura jerárquica, cultura laboral, canales de comunicación, capacitación, satisfacción al cliente, calidad del producto, calidad del servicio, enfocado al tamaño de la muestra que para este trabajo obtuvo fue de 399 clientes así como 13 trabajadores que fueron objeto de la investigación. Se tuvo como resultado de la investigación que la compañía no cuenta con una adecuada planificación estratégica que sirva como referente o guía para la ejecución de procesos y toma de decisiones. El Plan Estratégico permite gestionar un adecuado plan de negocios simplificado en el que, se analiza todo el entorno en el que se maneja la compañía, Efectuar un monitoreo constante de la gestión efectuada en el plan estratégico actual de la compañía con el fin de detectar a tiempo problemáticas que puedan surgir y que se puedan presentar permitiendo a la administración modificar las estrategias utilizadas.
URI: http://dspace.espoch.edu.ec/handle/123456789/14047
Appears in Collections:Ingeniería de Empresas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12T01344.pdf2,44 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons