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Title: Auditoría de gestión a La Dirección Provincial de Educación Intercultural Bilingüe de la provincia de Orellana, período 2011
Authors: Calapucha Tanguila, Gregoria Zenaida
metadata.dc.contributor.advisor: Víctor Manuel, Albán Vallejo
metadata.dc.contributor.miembrotribunal: López Siguenza, Moisés Heriberto
Keywords: AUDITORÍA DE GESTIÓN;DIRECCIÓN PROVINCIAL DE EDUCACIÓN INTERCULTURAL BILINGUE;ORELLANA (PROVINCIA);AUDITORÍA
Issue Date: 2013
Publisher: Escuela Superior Politécnica de Chimborazo
Citation: Calapucha Tanguila, Gregoria Zenaida. (2013). Auditoría de gestión a La Dirección Provincial de Educación Intercultural Bilingüe de la provincia de Orellana, período 2011. Escuela Superior Politécnica de Chimborazo. Riobamba.
Series/Report no.: UDCTFADE;82T00244
Abstract: This research is a Management Audit of the Provincial Direction of Bilingual Intercultural Education in the province of Orellana, 2011 period. This allowed us to evaluate the efficiency, effectiveness, economy and reliability of operations and the degree of achievement of objectives. It was performed by applying audit techniques and internal control questionnaires, narrative, direct, observation, inquiry, SWOT analysis, bibliographic documents that helped to complete the study, this allowed to do the Management Audit, which are supported by papers work where is specified the sufficient evidence and competent that supports the opinion. Among the weaknesses found in the institution is the lack of institutional indicators of management, lack of communication, nonexistent planning for staff training, among others. With this background the identified problems by the audit of management and internal control evaluation, shall be solved through an improvement plan, which describes the implementation of communication channels, implementation of mechanisms to help to determine all risks, implementation of continuous control activities, implementation of rules for accomplishment of rules and procedures. This will allow an efficient and effective management and shall facilitate the control and development of the administrative activities, economic and operational of the institution.
Description: La presente investigación es una Auditoría de Gestión a la Dirección Provincial de Educación Intercultural Bilingüe de la provincia de Orellana, período 2011. Esto permitió evaluar la eficiencia, eficacia, economía así como la confiabilidad de las operaciones y el grado de cumplimiento de objetivos. Se realizó mediante la aplicación de técnicas de auditoría como cuestionarios de control interno, narrativa, la observación directa, la indagación, un análisis FODA, documentos bibliógrafos que ayudaron a completar el estudio, que permitió realizar la Auditoría de Gestión, qué están sustentados en papeles de trabajo donde se concretan la evidencia suficiente y competente que respalda la opinión. Entre las debilidades encontradas en la institución está la inexistencia de indicadores institucionales de gestión, falta de comunicación, Inexistente planificación de capacitación de personal, entre otras. Con este antecedente los problemas detectados mediante la auditoría de gestión y evaluación de control interno, serán solucionados a través de un plan de mejoras, en el cual se describe la implementación de canales de comunicación, mecanismos que ayuden a determinar todo tipo de riesgos, controles continuos de actividades, reglas para el incumplimiento de normas y procedimientos. Esto permitirá una gestión eficiente y eficaz y facilitará el control y desarrollo de las actividades administrativas, económicas y operativas de la Institución.
URI: http://dspace.espoch.edu.ec/handle/123456789/5070
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