Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.espoch.edu.ec/handle/123456789/5393
Title: Auditoría de calidad a los servicios que presta la Cooperativa de Ahorro y Crédito “Pacífico”, matriz Riobamba, provincia de Chimborazo, período 2012
Authors: Cisneros Naula, Lorena Alejandra
metadata.dc.contributor.advisor: Alarcón Parra, Giovanny Javier
metadata.dc.contributor.miembrotribunal: González Chávez, Marco Antonio
Keywords: AUDITORÍA DE CALIDAD;COOPERATIVA DE AHORRO Y CRÉDITO PACÍFICO;REGLAMENTO INTERNO;BENCHMARKING;LOGÍSTICA;PRODUCTIVIDAD;RIOBAMBA (CANTÓN)
Issue Date: 2014
Publisher: Escuela Superior Politécnica de Chimborazo
Series/Report no.: UDCTFADE;82T00340
Abstract: This research proposes the implementation of a Quality Audit Service to the “Pacífico” Savings and Credits Cooperative in Riobamba city, Chimborazo Province, period 2012, with the purpose of marking appropriate and reasonable recommendations which will contribute to the efficient development of the activities, enhancing services and employees performance which will encourage unity, looking for a common objective to benefit the Institution and the public. In this research an evaluation was conducted to the services provided by the staff, through surveys and observation, starting by a detailed diagnostic of the enterprise strategic approach. Some recommendations were made to the Management, then the results were shown, these are: Develop a Quality Plan, the organizational structure was determined; disseminate the internal rules, mission and vision; set objectives; foster a good working environment in which all the staff in involved; improve customer service. The implementation of the recommendations will allow both manager and co-worker to achieve better results, accepting the participation of the employees who contribute to a better performance of the activities and improve the competitive level.
Description: La presente investigación propone la realización de una Auditoría de Calidad a los Servicios que presta la Cooperativa de Ahorro y Crédito “Pacifico”, Matriz Riobamba, Provincia de Chimborazo, periodo 2012, con lo cual se pretende emitir recomendaciones oportunas y razonables que permitan contribuir al eficiente desarrollo de las actividades mejorando servicios y ayudando a mejorar el desempeño de los colaboradores, permitiendo fomentar la unión, buscando un objetivo común para beneficio de la Institución y de la ciudadanía. En esta investigación se realizó una evaluación a los servicios que presta el personal, mediante la aplicación de encuestas y observación, partiendo de un diagnóstico detallado del planteamiento estratégico de la empresa. A la Gerencia se realizó cierto número de recomendaciones luego de los resultados , estos son: Elaborar un Plan de Calidad, se determinó la estructura organizacional; difundir el reglamento interno, la misión y la visión; plantear objetivos; fomentar un buen ambiente de trabajo en el que se involucre a todo el personal; mejorar la atención al cliente. La aplicación de las recomendaciones, permitirá que tanto el gerente como los colaboradores logren mejores resultados, aceptando la participación de empleados que aporten al mejor desempeño de las actividades y mejorar el nivel competitivo.
URI: http://dspace.espoch.edu.ec/handle/123456789/5393
Appears in Collections:Tesis Ingeniero en Contabilidad y Auditoría CPA

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
82T00340.pdf1,72 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.