Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.espoch.edu.ec/handle/123456789/6450
Title: Plan de Negocios para la Unión de Organizaciones de Mujeres Indígenas que buscan la vida en Chimborazo (KAMACHW), en la ciudad de Riobamba, provincia de Chimborazo, período 2014-2015
Authors: Gavilanez Guamán, Kimberline Karolina
Yungán Sinche, Willian Wladimir
metadata.dc.contributor.advisor: Pazmiño Garzón, Denise Liliana
metadata.dc.contributor.miembrotribunal: Cazco Balseca, Gladis Lucía
Keywords: PLAN DE NEGOCIOS;PLAN DE MARKETING;TASA INTERNA DE RETORNO (TIR);VALOR ACTUAL NETO (VAN);RIOBAMBA (CANTÓN)
Issue Date: 1-Dec-2015
Publisher: Escuela Superior Politécnica de Chimborazo
Citation: Gavilanez Guamán, Kimberline Karolina; Yungán Sinche, Willian Wladimir. (2015). Plan de Negocios para la Unión de Organizaciones de Mujeres Indígenas que buscan la vida en Chimborazo (KAMACHW), en la ciudad de Riobamba, provincia de Chimborazo, período 2014-2015. Escuela Superior Politécnica de Chimborazo. Riobamba.
Series/Report no.: UDCTFADE;42T00377
Abstract: The business plan for the Union of organizations of indigenous women who seek life in Chimborazo (KAMACHW), in the city of Riobamba, Chimborazo province, period 2014-2015, designed the processes so that this institution successfully marketed their products. Documented in writing the planning and operational strategy. This study used the qualitative and quantitative method for the survey, observation and interview were used as techniques. A population of 75.424 people was considered, by calculating the study sample of 185 individuals from the urban parishes. The marketing plan proposes strategies as the 4Ps: brand design, promotional items, fences, alternative advertising, stands, banners, user manual branded, radio, television and virtual advertising. In addition to establishing the corn roasted whit fried guinea pig (TUS TUS TAS) will be the flagship product. The operational plan specifies requirements for infrastructure, raw materials, supplies, machinery, and equipment. The human resources plan identifies the professional profiles of the charges the company producing TUS TUS TAS. The financial plan, analyzes the investment against projections and indicators established through this project is profitable: The VAN= 2.545.728.56, TIR= 96%, recovery period= 2 years, 2 months and 12 days. The breakeven point for the production is: 81.152.13, whereas the projected sales volume for year 1 is=119.473, surpassing the minimum production threshold, the organization does not lose financially with this project.
Description: El Plan de negocios para la Unión de organizaciones de mujeres indígenas que buscan la vida en Chimborazo (KAMACHW), en la ciudad de Riobamba, provincia de Chimborazo, período 2014-2015, diseña los procesos para que esta entidad comercialice con éxito sus productos. Documentando por escrito la planificación estratégica y operativa. Este trabajo utilizó el método cuali-cuantitativo con la encuesta, la observación y la entrevista como técnicas. La población considerada fue de 75.424 personas y mediante el cálculo de la muestra se sometió a estudio a 185 individuos de las parroquias urbanas. El plan de marketing propone estrategias para las 4P´s como: diseño de marca, elementos de promoción, vallas, publicidad alternativa, stands, banners, manual de uso de marca, publicidad radial, televisiva y virtual. Además de establecer que el tostado de maíz con fritada de cuy (TUS TUS TAS) será el producto estrella. El plan operativo especifica los requerimientos de infraestructura, materia prima, insumo, maquinaria y equipos. El plan de recursos humanos identifica los perfiles profesionales de los cargos en la empresa productora de TUS TUS TAS. El plan financiero, analiza la inversión frente a las proyecciones y a través de indicadores se estableció que este proyecto es rentable: el VAN= 2.545.728.56, TIR= 96%, período de recuperación= 2 años, 2 meses y 12 días. El punto de equilibrio para la producción es de: 81.152.13, superando el umbral de producción mínima, la organización no pierde económicamente con este proyecto.
URI: http://dspace.espoch.edu.ec/handle/123456789/6450
Appears in Collections:Ingeniería en Marketing

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
42T00377.pdf7,42 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.